Te mit ültettél el....magadban?

Agrárvégzettségű is vagyok, igaz állattenyésztő oldalról de mindig is vonzott a természet és a föld szeretete.

Mindig jó érzés volt számomra a földdel való munkálkodás de még soha nem ültettem el ilyen szellemben növényt és az is csak dísznövény volt.
Most ágyast készítettem a növényeimnek, pici paradicsomoknak....
Megműveltem, művelés alá vontam egy földterületet ami eddig "parlagon" hevert és a kicsi és törékeny palántáknak otthont adtam.

ELÜLTETTEM VALAMIT !

Érdekes érzetek, gondolatok jártak fejemben, ahogy a kis palántáim elütéséhez hozzáfogtam.
Ahogy a nehéz talajt felkapáltam, kitisztítottam, érezve a tavaszi napsugár erőt adó érintését a hátamon, a karomon. Megéreztem nehézségét a kapálásnak, a még nem igazán használt terület megtisztítását az elburjánzott gazok eltávolításakor hogy milyen nehéz a beszáradt földgöröngyöket újból porhanyóssá tenni, milyen jó érzés ezt a földet amely eddig egy kiszáradt szikes terület volt újból meglocsolni, élethez juttatni.

Elkészíteni a helyet valami újnak, egy új életnek a helyét, gondosan elültetni egy növényt egy élőlényt, hogy ott termővé váljon. Figyelni annak fejlődését, kizöldülését, az életét.

Milyen hasonlóságok vannak életünkben!
Megdolgozni valami újért, egy új számunkra új "területért", gondolatainkban kikapálni a berögződött esetegesen beszáradt érzéseinket majd ezeket újból feltölteni éltető áramlatokkal.
Ránézek kis palántákra és elgondolkodom, vajon én mit ültettem el szimbolikusan kis "kertemben"?

Valami újat ?

Joós Judit

Megjegyzések